Men skärp till er nångång

Så, då har jag anmält VAB (vård av barn) till jobbet och försäkringskassan. Klappat och klart, skönt. Men till förskolan? Nej nej,det går inte.

Vi är supernöjda med Fridas förskola, missförstå mig rätt. Den är grymt bra, personalen är härlig och duktig och hon trivs enormt bra. Men alltså det här med informationskanalerna i förskolan...

Hallåååå, resten av världen har blivit digital! Jag saknar att det inte skickas ut mail om allt de sätter upp lappar om. Jag saknar en möjlighet att fylla i barnets schema online. Och just idag, tycker jag det känns liiiite omodernt att man inte kan meddela såhär på kvällskvisten att ungen är sjuk och inte kommer till förskolan imorgon.

Maila in? Nej. 
Klicka i på nätet nånstans? Nej. 
Åtminstone lämna meddelande på en telefonsvarare? Nej.

Nädå, det är minsann bara att ställa väckarklockan på ringning enkom för detta syfte. Gäääsp.

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Marielle

Lite stelbent system är det...

2011-06-14 @ 12:42:46

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0