Premiärpackat

Idag har vi börjat flyttpacka på riktigt. Skönt att komma igång! Från och med nu ställer jag in mig på att hemmet kommer att se ut som en kaosyta tills vi flyttar. Ja, alltså, mer än vanligt då - kanske märker bara vi skillnaden, haha!

I samma sekund som man viker upp första kartongen och ska börja packa, startar också Operation Rensa i Röran. En gren som sambon är bättre på än mig. Han är inte så nostalgisk, inte så bunden till sina saker. Själv kopplar jag ihop allt med nån person, nåt minne... Men jag försöker i alla fall, och det brukar gå hyfsat mellan varven om jag verkligen ställer in mig på att vara hård.

Sambon har varit iväg idag (uppdelning är ju nödvändig just nu - en av oss är vattkoppsomvårdare medan en är i frihet) och köpt två stora kastruller och en stekpanna som ska funka på induktionshällen i nya plejset. Jag hade sett en annons om att sådant var på halva priset på Coop, det satt fint för oss! Ytterst få av våra gamla kastruller och pannor överlever nämligen flytten tyvärr.

Han slog också till på ett läckageskydd till nya kylen och frysen, som är en så kallad side by side med ismaskin. Eftersom den har vatten i sig, är risken stor för jobbiga följder om det blir blött under och bakom och man inte märker något först. Besiktningsmannen tipsade om skydd under, så givetvis lyder vi det rådet! Skönt att ha det klart - det måste ju in under direkt, innan vi börjar fylla på med käk och det blir tuuuungt att dra fram...

Hörrni, vi SKA verkligen flytta! Hihi!

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0