Ibland går det snabbt

Nu börjar såren från kirurgbesöket stelna och AJ, det är faktiskt inte särskilt skönt.

Efter att ha rört mig ute idag, konstaterade jag snabbt att det här med handväska på nyskuren högeraxel inte var att rekommendera. Särskilt inte med tanke på att ärret riskerar att bli fult. Jag provade att gå med väskan på vänster axel, men JÖSSES vad svårt det var. Nån som vet om vänsteraxlar är extra sluttande, eller?! Haha!

Vad göra?

Jo, självklart köpa ny vårväska! Med långt axelband, så att vikten hamnar på rätt axel och väskan ändå på rätt sida. Fiiiint. Jag hade dock bara 40 minuter på mig på stan innan jag skulle vara hos frissan, så det gällde att vara snabb. TJOPP så hade jag slagit till på en Björn Borg-väska i en trevligt rymlig modell som passar för storkånkare som mig (fast i ljusa färgen taupe).

Hoppla, där överraskade jag mig själv. Najs.

Efter att ha sökt väska en stund, höll jag på att frysa röven av mig. Snacka om blåst ute idag! Jag frös, inte konstigt eftersom gick runt med en tunn gammal skruttjacka som både var trasig och lite för trång. Lätt klaustrofobisk att ha igendragen. Så kan man ju inte ha det!

Vad göra?

Med 15 minuter kvar till frisörtiden, svepte jag in en sväng på Åhléns, hittade en enkel bommullsjacka OCH en 20-procentskupong i plånboken. TJOPP så hade jag köpt mig en enkel svart vårjacka! Billig nog att komplettera med ytterligare en jacka som är mer genomtänkt, ifall nån sån dyker upp framöver.

Jaha - återigen överraskade jag mig själv. Så trevligt!

Alltså: Ny väska, ny jacka. Cirka 35 minuters shopping.
Det KAN faktiskt vara rekord!

Hur gick husvisningen då, kanske nån petig detaljintresserad läsare undrar?

Mja. Sisådär. Skulle kunna bo där, skulle kunna låta bli. Inte kärlek vid första ögonkastet. Och framför allt, väldigt nära en rätt så trafikerad väg. Nääää... Det ska vi inte köpa.

Klippningen då?

Jo, fint. Jag är rödhårig igen, och lite mindre burriburr-vild. Men för de flesta ser jag nog bara ut som vanligt...

Nu sova, imorgon väntar en sitta-och-lyssna-förmiddag på jobbet!
God natt.

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0