Kraften av ett rosa band

Nu tror ni kanske att jag ska skriva om bröstcancer-relaterade rosa band? Det det ska jag inte - även om de är bra mycket viktigare än den här personliga lilla iakktagelsen. Men jag har mina tankar på något annat.

Jag har hängt tvätt ikväll. Flera av plaggen har en liten illrosa garnstump fastsatt i tvättlappen eller innersömmen eller någon annanstans på ett lite gömt ställe. Den är knallig och syns väl.

För andra - en skum liten tråd som borde tas bort.
För mig - THAILAND. Minnen av värme, ledighet, avkoppling.

När man lämnar inkläderna på tvätt där nere, måste de hårt arbetande thailändarna såklart hitta nåt sätt att identifiera vilka plagg som tillhör vilken lat och bekväm turist. Den här trippen blev det, på stället vi lämnade in mest tvätt, ett rosa litet band.

Jag kommer mig inte för med att ta bort dem. Det är för mysigt att minnas varför de är där!

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Sara Thuresson

Vi fick grön färg ;)

2011-03-13 @ 22:16:38

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0