Översvämmat hjärta

I morse fick jag väcka Frida. Hon var trött, men till slut fick jag liv i henne. Hon sträckte på sig som en liten katt och mumlade grötigt:

- Vart ska du då, mamma?
- Till jobbet, såklart. Jag är ju frisk nu, vet du.

Då klippte hon plötsligt till med ögonen, rusade håret ur ögonen och försökte sätta sig upp:

- Mamma, får man PUSSA dig idag?!
- Jajjamen, det får man.
- Jaaa, äntligen!

De orden gick såklart rätt in i hjärtat på en myslängtande mamma! Sedan rasslade hon plötsligt snabbt och vigt över från sin säng till våran och flög i min famn, medan hon trutade med sin lilla sötmun och pussade mig över hela ansiktet.

Bästa tänkbara start på dagen. KÄRLEK.

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0