Relationsexperten

Alla dessa frågor och resonemang, herregud alltså. Ikväll utspann sig följande samtal vid middagsbordet:

- Om man inte är gift, kan man kallas för fröken. (säger pappan)
- Mäh, fröken??
- Ja. fast man behöver inte vara liten flicka, för mamma är ju inte gift så egentligen kan hon också kallas för fröken.
- Jaha. Jag ska i alla fall gifta mig, för jag vill ha ett barn!
- Fast man behöver ju inte gifta sig för att få ett barn.
(säger vi båda)
- Men... hur får man ett barn då?!
- Man behöver träffa någon man vill skaffa barn med, men även om man är gift kanske man inte får något barn. 
- Jaha. Jag ska ha ett barn med dig pappa!
- Nej, det går inte.
- Varför då?
- För att man får inte skaffa barn med någon man är släkt med, det måste vara någon annan.
(säger mamman)
- Jaha! Då väljer jag.... M! (en pojke på förskolan, som utnämnts som blivande pappa förr!)
- Jaså, fortfarande? Det var länge sedan du pratade om honom. (säger mamman)
- Japp! Eller... Förresten, jag väljer S! (en flicka på förskolan)
- Jaha! Fast man kan inte få barn om man är två tjejer.
- Varför??
- Man behöver få hjälp med frön från en kille. Annars går det inte.
- Nähä... Men vad dumt, för vi är ju redan kära i varandra!
- Ja men kär kan man vara i en tjej, man kan bara inte få barn tillsammans utan hjälp.
- Nähä, hmmm.

Och sedan tog frågorna slut, just denna gång...

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0