Glasögonormar

Jag hämtade mina nya brillor i veckan. Kul! Fast så värst revolutionerande är de ju inte. Utbudet på bågar hos SmartEyes för tjejer med bred skalle och colabottentjocka glas var liksom begränsat, så det blev ett par lite brunspräckliga. Igen. Men fyrkantiga istället för ovala, åtminstone!
 


Jag konstaterade att jag haft mina förra glasögon i åtminstone FEMTON år. Femton! De har hunnit bli svaga som attans - och de senaste två åren eller nåt faktiskt bra igen och sedan för starka! Åldern, ni vet - är man närsynt så börjar det med att backa lite i styrka innan man får progressiva...

Frida tycker det är kul att prova glasögon. Det är gulligt, samtidigt som jag tänker "Vänta du tjejen, vips är det på riktigt...". Min släktsida är synstörda brillisar hela bunten, i alla fall på pappas sida. Hon har ganska många kroppsligheter där hon brås på mig, så risken för glasögon är klart överhängande. Den här yrseln hon pratar om ibland (som snart ska kollas upp) KAN också vara nåt med ögonen, typ skelning eller nåt. Återstår att se.


Mja, kanske blir ett par LITE mindre bågar när det blir skarpt läge...



"Jag ser ganska ut som min farmor!" sa Frida och speglade sig noga.


En av anledningarna att jag inte bytt glasögon fast jag skulle ha behövt, är ju att det är sjukt dyrt. När jag ändå har linser JÄMT, känns det klart surt att lägga närmare 5000 spänn på ett par brillor. Men hos SmartEyes blev det 1290 pix med undersökningen. Taget!

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0