Gråregn, så härligt perfekt väder!

Idag är det studiedag på förskolan och jag är hemma med Frida. Kanske ska jobba nån liten snutt hemifrån också, men bara såpass det funkar med henne. Mest mys hade jag tänkt mig. Och gääärna sovmorgon.

Vad sägs då om att den sköna fröken somnade om och snusade till 9.40?!
Applåder, visslingar och tacksamma pussar!

Frida vaknade först innan sju. Pappan ropades in för en morgonpuss, sedan lovade hon att somna om. Frida kröp upp till mig och vi låg och myste i mörkret. Frida var påtagligt trött, men extrasovandet höll på att gå om intet ändå på grund av grannens jag-vill-inte-vara-ensam-hemma-skällande hund. Gaaah! Men till sist slutade vovvandet och då - kanske närmare åtta - slocknade både Frida och jag igen! Jag vaknade till och med FÖRE henne sedan. Tack älskade prinsessan! Ljuvligt.

Vinnade faktorer: Jag "toade" Frida när jag lade mig. Jag satte för det mörka lakanet för fönstren. Och så måste jag tacka REGNET, såklart. Det är så gråmulet ute, att inget morgonljus sipprade in för att lura upp ögonlocken idag.

Lagom till förskolelunch-tid hade vi precis fått i oss frukosten med fil, juice, mackor, vindruvor och jordgubbar. Nu har vi soffkramats framför barn-TV och smarrat varsin piggelinglass. Frida säger att hon ska ha nattlinnet på sig hela dagen, jag hasar runt i mysbrallor.

Än en gång - tack till regnet! Kravlöst hemmamys är så mycket lättare då.
(Och jodå, vi SKA peta oss ut en sväng på eftermidagen för några ärenden.)

Ha en riktigt fin helg!

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Malin

Ville bara önska dig och din familj en skön helg. Sen vill jag också tacka för en givande blogg. Har ju följt er lääääänge nu. Förlåt att jag nästan aldrig skickar någon kommentar. Tänkte därför att det var dags idag :-) TREVLIG HELG!! Kram Malin med familj.

2011-05-27 @ 16:55:09
Postat av: Jenny E

Malin: Tack snälla du för hälsningen och positiv respons - det gör mig glad!

2011-05-27 @ 22:07:40
URL: http://busblomma.blogg.se/

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0