Kroppslig och rumslig rening

Idag har vi varit hela familjen på Fjärran Höjder-badet. Äntligen fick Frida öva på att simma och doppa huvudet lite igen, det var på tok för länge sedan! Pappan och mamman fick också simma varsitt 1000-meterspass. Skönt!

Mindre skönt var väl att jag lyckades knäcka till min "pektå" helt på snisken, när jag skulle hoppa närmare Frida i bassängen för att hon fått vatten i ansiktet. AJ aj aj, så himla ont det gjorde - och gör. Halva tån är nu mörklila, svullen, mer än lovligt stel och bultar som ett jäktat hjärta. Dumt!

Förhoppningsvis blir det tätare simtränande för Frida i sommar, jag har tänkt köpa sommarkort åt oss på badet nämligen. Vi kommer ju att vara mycket kvar i stan i och med flytten, och ska dessutom flytta närmare Fjärran - med ett sommarkort kan man kvista dit en snabbis då och då utan att det behöver blir multumdyrt. Stunder med sol och bad som motvikt till kartonglivet behövs nog!

Ikväll har jag och ballongtån haltat runt nere i förrådet för att börja rensa och styrsla upp allt crap där nere inför flytten. Ett gediget arbete - men jag kom i alla fall ETT steg på den långa vägen!

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0