Tolka tårarna

Idag när jag hämtade Frida på förskolan, var hon egentligen klar att gå direkt. Hon ville dessutom helst följa med lille A hem, så hon svansade efter honom och hans pappa när de gick.

Jag stannade och sa att jag måste vända in och kolla på hennes hylla efter en mössa där till mig från Selmas mamma. (Jag skulle köpa en trikåmössa av henne som skulle lämnas på förskolan.) Frida sa att det inte fanns någon mössa där, men jag förklarade att jag skulle gå in ändå. Nästan direkt hörde jag Frida gråta hysteriskt på gården. Jag gick ut och såg henne komma med kinderna alldeles randiga av tårar.

- Men Frida, kom hjärtat!
- Buhuuuu, jag är jätteledsen mamma, huhuuuuuu!
- Men oj, blev du så ledsen för att du inte fick följa med A?
- Näää! Jag blev ledsen för att du inte LITADE på mig!

Söta, söta gumman! Hon fick givetvis en ordentlig förklaring om att S:s mamma faktiskt SAGT till mig att hon lämnat mössan där (och så fick hon se att jag hittat den). Respekt är viktigt!

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Sofie

Vad bra att Frida sa ifraan. Egentligen hade det ju inte gjort naagor, om du vaentat till imorgon bitti foer att titta efter moessan. Bra att du foerklarade!

2011-05-03 @ 02:10:16
Postat av: Jenny E

Sofie: Hon är duktig på att vara tydlig med sina behov och att våga framföra sina synpunkter. Bra drag för framtiden!

2011-05-04 @ 01:14:00
URL: http://busblomma.blogg.se/

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0