Akta så jag inte garvar läppen av mig

Jag glömde ju att berätta om gårdagens mest ironiskt roliga. Hos sköterskan, när vi diskuterade mitt förhöjda njurvärde, så hade hon några förslag:

- Det KAN ju vara så att det är ditt normalvärde. Det kan också vara lite lurigt. Till exempel om man varit väldigt uttorkad, då kan det bli högt.
- Nej, det har jag inte varit. Jag brukar dricka bra.
- Sen kan det ju också bli högt om man jobbat mycket intensivt med sina muskler.
- Eeeh... Nej alltså, det har jag väldigt, väldigt, VÄLDIGT svårt att tro att det skulle vara orsaken. Väldigt svårt. Det har jag inte gjort. Jag simmar en del, men annars... nej.
- Inte?! Aja baja!
- Ja, det må vara så men.... Nej. Icke.

Jobbat mycket intensivt med sina muskler?
Jo jag tackar. SÅG hon mig, eller?!

Idag är magen för övrigt mycket bättre. Det gjorde fortfarande lite ont i morse, men nu ikväll är det där konstigt högerömma nästan helt borta. Skönt!

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0