Ger magont minnesförlust?

Man kan ju undra.

Igår kväll fick jag så jäkla ont i höger sida av magen. Det liksom smög sig på och plötsligt insåg jag att det gjorde ganska rejält ont. Inatt hade jag lite svårt att sova, för att det gjorde ont att ligga på högersidan. Idag har jag också haft ont, inte lika mycket som igår men ändå ont.

Underligt.

Jag hade tid på hälsocentralen idag vid lunch. Knallade iväg till distriktssköterskan och tog ett nytt blodtryck, som visade sig vara helt normalt den här gången. Skönt! Ny telefontid med läkaren på torsdag morgon.

Hursomhelst.

När jag ändå var där, frågade jag sköterskan lite om den onda magen. Hon klämde och frågade och såg bekymrad ut.
- Det lutar nog lite åt blindtarmen. Har du haft såhär förut? undrade sköterskan.
- Neej, inte sedan jag var ung, men då hade jag så kallad körtelmage fler gånger och höll nästan på att få ta bort blindtarmen en av gångerna. Men jag har INTE haft det på länge, länge nu, kan inte minnas senast. svarade jag.

Vi kom fram till att jag måste åka in till sjukhuset ikväll om jag blir sämre (vilket jag inte har blivit) och ifall det är kvar imorgon bör jag höra av mig igen. Allra senast ska jag nämna läget på torsdag morgon då jag pratar med läkaren. Sedan när jag var på väg till förskolan, ringde hon mig bara för att kolla hur jag mådde! Guldstjärna för den extra omtanken.

När jag kom hem funderade jag på om jag borde ringa min kollega K, som råkade ut för brusten blindtarm förra året. Då plötsligt sa det PLING-PLING-PLING i skallen! Den tanken hade jag väl tänkt förut? Jodå, lite googling på min egen blogg gav klarhet. Jag har ju VISST varit med om detta förut! Var med om typ EXAKT detta, för ett år sedan. Då tillbringade jag nästan en hel dag på akuten men de hittade inget. Hmmm. Det hade jag faktiskt helt glömt bort. Jisses.

Nu vågar jag nog avvakta lite till och se om magen ger med sig på egen hand.
Sov gott!

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0