Nu är jag sjukt nöjd

Jag är så evinnerligt nöjd med den här dagen! Jag trotsade nackspärren. Nu sitter det adventsstjärnor i köket och TV-rummet, tjoho så mysigt det blir direkt. Men framför allt så har vi nu en tvåmeters-tuja med belysning utanför vår dörr!

Alltså, jag är inte särskilt förtjust i tujor och enar och andra liknande växter. De är trista och passar inte på sommaren, tycker jag. Det enda de riktigt är bra på, är att vara vintervackra! En schysst ljusslinga och lite lätt snö - där är de svårslagna. Eftersom vi har en tuja utanför entrén, har jag drömt om en stämningsfull decemberbelysning i den. Men vi hade ju inget uttag på framsidan! Morr morr.

Men ser ni, idag har jag trollat lite. Först upptäckte jag att den slinga vi hade faktiskt var godkänd för utomhusbruk. Med vilja, våld och vaselin (typ) lyckades jag pilla in kontakten genom vädringsfacket under vårt fönster, för att kunna ansluta den inne. Yes! Sedan lyckades jag trassla upp hela slinghärvan och linda den jämnt och fint runt tujaeländet UTAN att få ett bryt - en framgång så god som någon. Puh. Mysmission accomplished.

Sambon har för övrigt masserat min nacke ikväll. Den är liiite mindre ond, och när jag vrider på huvudet knastrar det som om jag hade smågrus i lederna. Det där knastrandet kanske inte tycks vara något vidare förstås, men är ett uppsving jämfört med innan eftersom jag då knappt kunde vrida alls.

Imorgon ser jag fram emot att vara LEDIG! Åh, lyx lyx lyx. Fridas förskola är stängd för planeringsdag, så vi ska vara hemma och gona oss istället. Lövli!

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Marie

Vilja ...våld...o vaselin...du har så sjukt roliga uttryck emellanåt!! :)

Hoppas allt är bra!?

Nu ska jag sätta mej o klottra ner i min blogg...som jag lägger in i morronbitti när jag kommer hem...lite skvaller som du undrade om idag!! ;)



Kramen <3

2011-11-30 @ 02:22:13
Postat av: Jenny E

Marie: Haha, tack! Och äääntligen får jag veta vad du hade i rockärmen, kul!

2011-11-30 @ 15:08:36
URL: http://busblomma.blogg.se/

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0