Dagens (jobbiga) i-landsproblem

Jag håller på att byta bank. Och det driver mig smått galen.
Man måste ju byta ut all fakta man lyckats klämma in i skallen!

Det är så mycket att hålla reda på. Nytt kort - och därmed ny kod. Nytt telefonnummer till telefonbanken. Nya koder för vad man gör där. Ny kod för enkel inloggning på internetbanken. Nya menyer där. Ny bankdosa med obekanta funktioner.  Nytt nummer för att spärra kortet. Och kanske mest trixigt - nya kontonummer. Långa, krångliga kontonummer.

Jag kan ju det mesta utantill i min gamla bank. Koder, konton, telefonnummer, funktioner. Har man haft samma bank (och till viss del samma konton) sedan man var typ 14 år, så hinner det liksom nötas in. Men nu - blankt. Tomt, nollställt.

Idag blir jag dock tvungen att ta tjuren helt vid hornen, för det är typ NU som autogiron dras, räkningar ska betalas och lönen kommer. Dessutom har min e-legitimation på förra banken gått ut och jag måste snart begära tillfällig föräldrapenning eftersom Frida varit sjuk.

Åh suck, det känns fasligt omständigt och ovant alltsammans.

Hm....
Det KAN vara så att jag ogillar förändring.
Och att jag har en tendens att göra saker till ett projekt.
Typ.

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0