En liten TV-uggla

Frida har ända sedan hon var liten fjutt varit helt skärmhypnotiserad. På med en skärm, och hon sitter klistrad. Hon ääääälskar film, TV och dator.

Jag har varit likadan. Jag minns som igår det bedrövligt motiga i att gå och lägga mig MITT i ett avsnitt av Dallas. Men var det sovtid så var det, sådana var reglerna. Ibland brukar jag skoja om att jag övade upp min engelska då, när jag fick ligga på mitt rum och med spetsade öron LYSSNA mig genom andra halvan av programmet, haha! Tur i oturen att mitt rum såg alldeles bredvid TV-rummet.

I förrgår satt Frida och kollade på TV innan middagen. Plötsligt utbrast hon:

- Mamma, nu är "Hjärnkontoret" mitt favoritprogram! Förut var det "Sommarlov", men det går ju inte längre för det har ju slutat nu, för nu är det höst. Så nu är "Hjärnkontoret det bästa", för jag gillar att VETA saker!

Jaha, vips! Vad hände med den lilla knatten som älskade tecknat mest av allt?

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0