Sommaren på besök i höstvärlden

Det har varit sååå fina dagar i slutet av veckan och idag. Soligt, varmt, torrt. Det har varit rena sommarvittringen på det hela, helt klart. Sådana där dagar när sommarskorna åker på och varma koftan av.

Sådana där dagar när det är plättlätt att älska hösten.

Jag tycker hösten är helt underbar. Min favvotid på året! Och den är faktiskt okej även senare, när det bli murrigt och mörkt. Men nu är ju varje dag som en present, alltså! Sval luft som varma jag står ut bäst med. En lätthet, en friskhet. Ett färgspel bland blad och löv som brinner och berör. Nystart, omstart. Möjligheter!

Jag och Frida har cyklat till barndansen idag och sedan på barnkalas. Vi stannade till på en lekplats på hemvägen, baraföratt liksom. När vi kom hem, lade vi oss skafötters i soffan under en filt. Frida kollade barn-TV, jag småslumrade. Ljuvlig lördagslyx!

Sedan tog jag en dusch innan middagen, som pappan kockade till när han kom hem från sin golfeftermiddag. Vi tog ett glas fin till faktiskt, och jag konstaterade att jag inte mist min allergi för vissa rödviner... Flamman, det är jag det. Fröken Prick och Fläck. Piffigt, haha!

För fridas del avslutades kvällen i storsängen med iPaden och spelet Hänga gubbe. Hon skriver ett ord till mig, så ska jag gissa - eller tvärtom. Det är TOPPEN ordträning, hon är faktiskt jätteduktig! Sedan att mitt namn visst stavas JÄNY och Olle stavas OLÄ till exempel, det är ju så charmigt att man dör.

Nä, nu slokar den här blomman. Godnatt!

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0