Jag vet att jag har det bra

Jag blir lite morrig av att vara vaken från 06.45 på en söndag. Speciellt när det inte är nödvändigt, för ingen tid ska passas på en stund och barnet sov.

Den krånglande magen och huvudvärken hade behövt ett par timmars sömn till. Min ork och energi hade behövt ett par timmar till. Men den obegripligt morgonpigga sambon gick upp och jag kunde INTE somna om! Istället gick tankesnurran igång med allt jag borde göra... Och så låg jag och hörde alla morgonljuden nere, tills sambon åkt iväg mot en tidig runda på golfbanan.

Värdelöst. Och mycket olikt mig.
Mornar är ju till för att sova på, liksom.
Och jag är typ svensk mästarinna i att somna om, ju.

När jag äntligen kopplade av vid sisådär kl 8, vaknade Frida såklart. Hon kom och myste ned sig hos mig, och var på vippen att somna om. Men nära skjuter ingen hare som det heter - nån mer sömn blev det ju inte. Men gos och småprat, gott nog.

Nu frukost och barn-TV.

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0