Vi är ute och cyklar

Idag har jag och Frida cyklat till farfarns och farmorns sommarhus. Det är 11-12 kilometer dit från oss, så det är låååångt för en femåring. Hon var superduktig, verkligen! Det blev en trevlig utflykt med bra vardagsträning, en fikapaus i Strömsbro och många sköna samtal. Till exempel följande reflektion:
 
- Mamma, jag har tänkt på en sak.
- Jaha, vad då gumman?
- Jo, det är sällan man hör en kille säga att något är vackert.
- Jaså?
- Mm. Jag hör dem oftast säga att något är coolt istället.
 
Så impad av att Frida orkade hela vägen. Sedan blev vi bjudna på middag av farmorn och farfarn (tack!), så gott! Efter en lugn hänga-på-landet-kväll, åkte vi tillbaka till radhuset. Imorgon ska vi rensa krusbär som farmorn plockat åt oss (tack igen!) och kolla på Barbiefilm, har jag lovat. (Och förhoppningsvis inte få mer ont i halsen, än det lilla halvsträva som flyttat in såhär på senkvällen.) Vad det blir mer får vi se.
 
Semestermood. Jag älskar det.
 
 /Jenny
 

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0