En liten date

Idag har jag haft det bra. Egentid, brukar man säga nu för tiden.
 
Jag klev i stort sett ur sängen direkt in i bilen, och åkte för att hämta upp min gymnasieklasskompis L som var i stan för sonens hockeycup. Matchpaus = tillfälle för L att avvika en sväng från föräldrauppdraget. Sååå trevligt att hinna ses lite! Frukost/lunch och en massa prat, lovely. Jag avslutade med att kolla på juniorhockeymatch och fick hälsa på tre av fyra herrar i Lenas liv (den fjärde spelade). Kul!
 
Och inte nog med det. Efter att jag lämnat L och familjen, åkte jag en snabbis ned på stan. Hämtade ut nya linser, reklamerade en julklapp och lyckades kors i taket handla ett gäng träningskläder på Stadium. Det var dessutom liite rea på vissa, så jag fick ihop tre träningsbrallor och två toppar för mina födelsedags- och julklapps-presentkort. Toppen! 
 
Nu har jag avlöst sambon hemma, och han har rullat iväg för taxijobb. Själv ska jag bland annat tvätta, röja i köket, bygga julklappslego med Frida, styra upp nån middag och försöka hinna fixa lite "digitala ärenden" (det är t.ex. hög tid att beställa en ny almanacka nu, kan man säga). Sen vill jag klämma lite play-TV (Så mycket bättre - återträffen är osett ännu) eller kanske hänga i soffan med en bibblabok - jag har en hel trave som jag aldrig tar mig tid att läsa...
 
Fridas bords-krock-skadade öra mår för övrigt efter omständigheterna finfint. Hon är obekymrad om det hela, såret verkar okej, svullnaden har redan gått ned lite och hon sov utan problem. Skönt!
 
Hoppas helgen förlöper fint även där ute i era liv.
 
/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0