En slags kalasdag

Idag är det rackarns kallt här. Temperaturen låg på omkring minus 20 i morse men nu har det nog mildrats lite. Det vräkte ned snö igår, så nu är det verkligen vintervackert ute. Jag som varit inne nästan hela tiden i en vecka, tycker att det känns lockande trots kylan.

Jag har piggnat till betydligt, till veckan blir det jobb igen. Jag lär nog få dras med den rossliga hostan ett tag till, och jag blir andfådd snabbt. Men känslan är en helt annan, skönt. Man får ju nippran av att vara sjuk så här länge.

Igår eftermiddag var Frida på sin simskola igen, andra gången. Jag gick med henne och pappan dit, och det var kul att se genom rutan vad kidsen fick göra för övningar.

Idag har Frida varit på sin dans, och nu är hon på barnkalas alldeles nästgårds. Strax ska jag hämta henne, och då ska jag och hon åka till Strömsbro och fira vännen S som fyllt år i veckan. Pappan känner sig lite kraxig och ska stanna hemma.

Imorrn är det Fridas femårsdag. FEM! Hon är så stor nu, den lilla ungen. Världens finaste.

/Jenny


Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0