Lattjo och lek

Både idag och igår har jag längtat hem alldeles fasligt på dagarna. Speciellt på eftermiddagarna när jag vet att BÅDE Frida och pappan är hemma, så önskar jag att jag fick vara med i gemenskapen. Och inte längtar jag mindre när sambon säger i telefonen att det är 17 grader varmt på altanen. -trånande suck- Det må vara politiskt inkorrekt att bli lite avis på den som är arbetslös, men ibland kan jag inte låta bli. Lite.

Idag har Frida haft en förskolekompis med sig hem, en av grabbarna som aldrig varit här förut. Kul! De har pysslat som galningar - i alla fall om man ska tyda den bombliknande looken på skrivbordet. Imorrn och på torsdag ska Frida vara ledig från förskolan. Sportlovslyx! Imorrn vankas "Luftkuddeland" ihop med en annan tjej från förskolan, på torsdag blir det litet skidlopp och utemys i Hemlingby.

Om jag ska med? Nej, jag ska jobba.
Men vad är väl en bal på slottet...

/Jenny


Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0