Bort med tomtar och konstiga tider

Idag har vi åkt skridskor en sväng, och lunchade dessutom innan bror och M åkte norröver igen. Sen blev det soffmys med Barbie-hyrfilm och fnitterbus, och nu har vi knaprat i oss god middag och dessutom bonus-efterrätt (chokladmousse med hallon och grädde) som blev över från igår.

Papppan åkte nyss till gymmet, äntligen frisk nog att träna så smått igen. Själv hostar jag bara när jag försöker röra mig, är bra rosslig fortfarande... Suck. Två veckors ledighet har i stort sett varit två veckors krasslighet, lite trist måste jag säga.

Nu tar jag en raid och plockar undan tomtarna ihop med Frida (och vattnar blommorna samtidigt). Jag har tröttnat på tomtandet för den här julen, så blir det nästan genast efter nyår tycker jag. Men granen, ljusstakarna och stjärnorna får vara kvar lite till.

Snart är det dags för nattning av busunge. Det är verkligen hög tid att försöka styra upp vanliga tider här! Vi sover till kl 10 just nu, hela familjen... Det är grymt skönt, men det funkar ju inte vidare bra på måndag. Back to business, liksom. Känns trööögt. Men än är det tre dagar kvar, skönt!

God (trettondags)afton!

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Eva

Mm.

Känner igen det där med att sova till tio.

Eller halv i alla fall.

Det är Lycka!

Ändå gnager samvetet.

Vad är det som gör att det anses "finare" att vara en morgonmänniska som kliver upp fem och äter lunch halv elva?

Tack för att vi får välja.

I alla fall ibland.

2012-01-06 @ 11:23:19
URL: http://trollrike.blogspot.com

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0