Minneslucka

Pappan är på en examensfest ikväll. Jag och Frida har lyxat med sushi till middag och avnjöt sedan tjejmys i soffan med chips, ostbollar och The Voice Sverige.

Lite lyxmys är bra för att laga en kraschad fredagseftermiddag, där föräldrarna glömde bort att det var premiär för Fridas simskola..!

Jag morrade högt över min egen klantighet, men försööööker se det som en framgång i släppa-kontrollen-utmaningen vi lever i just nu. Då finns det i alla fall nåt gott i eländet.

Frida kunde ju ha blivit jätteledsen, såklart. Men den lilla människan med det stora hjärtat sa bara: "Det gööör inget, jag kan ju gå NÄSTA fredag!"

Nu har jag burit upp soffsomnaren och pratat en lång stund med en vän i telefonen. Snart är det tajm för sängen! Jag hållet en tumme för att Frida inte hostar så mycket inatt, det har varit knackigt med sömn i veckan.

Natti natti, trevlig helg!

/Jenny


Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0