Sista rycket

Jaha, så kom sista lediga dagen på långledigheten.

Ååååh, jag vill inte jobba imorrn! Eller framför allt vill jag inte kliva upp tidigt, passa tider, gå på möten, pressa schemat... Bah. Jag vill mysbyxhasa hemma, fika på stan, gå på bio, ringa en vän, busa med Frida och annat mys. Jag är fortfarande rasslig (envisa förkylningselände!) och känner mig därför inte sådär värst utvilad heller. Men när jag väl kommit igång så känns det nog annorlunda, det gäller bara att komma över trögstarten.

Det här med att vända tillbaka dygnet har inte gått något vidare, så det blir nog en tuff start imorgon. Frida somnade klockan tio och jag är ju bevisligen uppe ännu vilket inte är helt fiffigt. Men lämpligt nog för de morgontrötta tjejerna har vi ju pappan hemma nu. Honom är det ordning på och han kliver upp när han ska, så nu är det gissningsvis slutsnoozat för tröttmamman, haha!

Nu blir det säkert en hel del nya rutiner för familjen framöver.
Tillvänjning pågår. Buckle up for a potentially bumpy ride, haha.

Ha en bra måndag och vardagsvecka, gott folk!

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Eva

Vet precis vad du menar.

Varför måste arbetsdagarna börja så tidigt? Det finns morgonmänniskor, och så finns vi.

Nattugglorna.

Men världen är liksom inte anpassad för oss.

Det är " finare" att vara morgonmänniska.

We are the losers. Fast egentligen är det tvärtom.

#nightowlbythesea

2012-01-09 @ 19:49:00
URL: http://blogg.gd.se/stjarnklart/

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0