Smaken är som baken

Frida sitter och spelar spel från Bolibompa-webben på datorn.

Just nu är det något som hon säger heter Stor och Liten-spelet. Det går att göra små melodisnuttar med olika instrument, verkar det som. Det pågår i alla fall en hjärndödande, enerverande, påfrestande, ihållande om-och-om-och-om-igen-trudelutt som driver min trötta jobbskalle till vansinne medan jag äter min sena middag.

Aaaaaaaaaaaaaaaa!

Precis när jag vänder på huvudet för att säga åt Frida att hon MÅSTE byta spel innan jag får fnatt, reser hon sig upp för att komma och äta lite kvällsfika som jag dukat fram. Hon strålar med hela ansiktet:

- Mamma, lyssna, visst är det hääärlig musik!

Hon dansar sig fram till stolen. Jag kan inte låta bli att le åt den lilla förtrollande pinglan, medan jag ignorerar impulsen att gräva ut hjärnan genom ena örat med en gaffel för att slippa höra eländet...

/Jenny


Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0