En blöt dag

I förmiddags var det no more mister nice guy vad gäller vädret. Tvärtom. Himmlen öppnade sig och regn i monsunstuk kom! Åska och blixtar och blötaste blött. Jaja, nu känner man igen sig, haha.
 
Jag och Frida fortsatte blöt-temat med att åka till upplevelsebadet i Holmsund. Roligt med nytt badhus! Frida njöt i fulla drag av precis lagom spännande rutschbanor, och simmade som en fisk utan puffar! Heja henne. Fast så fort det blir lite bråttom eller långt, drar hon till med nån slags paddlande hundsimsstil. Jaja, så länge det funkar så.
 
Sedan gjorde vi en spontangrej, som är jag är såååå nöjd med att den blev av! I Holmsund bor mammas gamle särbo P, som jag nu inte träffat på länge. Kanske 10 år? Nu smög jag förbi med bilen ett par varv, men sedan tog jag mod till mig och gick och knackade på! Och jodå, han bodde kvar, och var hemma, och var sig ganska lik om än mycket äldre. Jag och Frida blev kvar på nästan ett par timmars pratstund. Jag tror att han verkligen uppskattade besöket, och det var trevligt att få träffa honom igen!
 
Efter sushimiddag och nattning av sötunge, har jag skrotat runt här i lånehuset och plockat ihop våra utspridda ägodelar. Imorgon åker vi ner till mina gamla hemtrakter, och först ut är att hälsa på morfarn i stugan över dagen!
 
/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0