Om att skapa lite eld i baken

Det har sina fördelar det här med att bjuda hem folk.
 
En kompis till Johan kommer över på grillning ikväll. VIPS har jag plötsligt har jag packat upp alla semesterväskorna - kors i taket, jag som har guldmedalj i att låta dem stå i evigheter och liksom packas upp succesivt. Har dessutom skapat ordning på det kaosfyllda pysselbordet, röjt i vardagsrum/kök, undanstoppat halvt ihjäl mig i Fridas rum, styrt upp badrummen hjälpligt och liksom plicketiplockat mest överallt. Sambon har bland annat gjort fint på altanen, plockat ur diskmaskinen, klippt gräset, handlat och planerat mat. Härligt!
 
Fast hur går det där till? Jag tycker inte ens det är så viktigt att ha det perfekt, tvärtom borde vi alla slappna av lite mer och bjussa på vanlig vardag på nåt sätt. Lite verkligare verklighet, liksom. Mindre rosenskimrande Facebook-statusar, mer ärlighet. 
 
Nåja. Just idag uppkom nån slags röjningsryck. Nu ska jag plocka lite mer och dammsuga, medan Frida och pappan tar en cykeltur. Sen är det dags att svepa genom duschen!
 
(Var det fint väder idag, sa ni? Ja, jag såg det. Men ni vet, sådant kan inte få komma i vägen för något så unikt som städenergi! Och jag är ju faktiskt ledig två veckor till - nån mer fin dag hinns väl med.)
 
/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0