Utmanarna

Nu utmanar vi vädret! Prognoserna säger mestadels reeeegn, med korta uppehåll. Vi säger tääält, och åker Med svägerskan och hennes kids till Leksand ändå. Dags att sommarlandsleka lite! Fast vi startar med Falu gruva imorgon, om planerna håller. Där nere regnar det väl inte i alla fall? 
 
Igår hade vi ganska schysst väder, dock. Helt rätt att stanna i storstan, för hemma hade det regnat. Men sedan packade jag ihop oss igen, och vi rullade iväg för middag med ett gäng släktingar. Tyvärr rullade vi lite fel, och lite mer fel, och VIPS satt vi fast i en bilkö på E4 norrut istället för att vara där vi skulle. Stockholmstrafikselände! När jag äntligen trasslat mig av, var det ytterligare köer med sirapstempo och vägarbeten och f-n och hans moster. Frida hann somna till och vi hade fasiken hunnit norr om Uppsala på samma tid som det tog oss att vända och åka en liten fnuttbit åt rätt håll. Caramba, så ilsken jag var där ett tag...
 
Fast vi redan har allt packat, lyckas jag ändå fiffla omkring en halv dag när vi ska väg. Fast mest har jag tvättat idag, och sökt IHJÄL mig efter Fridas sovsäck. Jag har vänt uppochned på hela källaren och förrådet - nada. Den är puts väck borta, så hon får ta en gammal rackare istället. Vi kom precis på att även sambons stora vandrings-ryggsäck saknas. Det måste helt enkelt vara så att det blev stulet vid inbrotten i källarförrådet, som vi hade förra sommaren precis innan vi flyttade. Det enda vi då kom på att de tog, var två extratäcken. Förvisso dyra och fina, men vi orkade inte riktigt anmäla bara för dem. Det ångrar man ju lite nu...
 
Jaja. Ingen mening att gråta överspilld mjölk, heter det ju.
Nu är det natti natti för idag. Nyduschad i nybäddad säng, ljuvligt!
 
/Jenny

Kommentarer
Postat av: anonym

oj!

2012-07-12 @ 17:34:27

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0