Reseledaren relaxar

Vilken dag! Reseledarna kan pusta ut och relaxa för dagen.

Tidsplanen höll. (Applåder och visslingar!)
Alla som skulle kom med på alla bussetapper.
Studiebesöket på Blåsenhus i Uppsala var trevligt.
Vädret skötte sig, förutom en störtskur som vi klarade oss hyfsat undan ifrån.
Utsikten från lunchrestaurngen var perfekt (vilket till viss del vägde upp att maten inte riktigt var det).

På eftermiddagen hade vi några lediga timmar. Planen att strosa i närområdet och småshoppa, förbyttes snabbt till en fika med kusin H! Jag facebookade om att jag inte visste vad jag skulle fördriva tiden med, och hon högg. Bästa infallet! Vi pratade fort som galningar och hann ikapp med det allra viktigaste. Tänk speeddating, fast under en och en halv timme! Puh. Det var typ två år sedan vi sågs senast, så det fanns en del att tröska...

Middagen på Restaurang Cypern var alldeles, alldeles underbar! Tur att vår restaurang-chansning blev så bra!
Mätta som klot rullade vi tillbaka till hotellet, som by the way var tokfint. Jag fick för övrigt balkong på mitt hotellrum! Reseledarlyx, månntro? Hehe.

En (alkoholfri) drink i baren och Sverigematchen på TV i lobbyn var det perfekta avslutet p kvällen. Men sedan blev det ickeperfekt avslut till sist i alla fall, för det blev förlust för Sverige och i samma veva uppstod mindre kravaller utanför hotellet. Bråkiga unga män i flock började mucka och veva med nävarna. Hu! Storstadsläskigt.

Nu ska jag sova, och hålla tummen för att morgondagen flyter på lika fint!

/Jenny


Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0