Det hänger på klänningen

Pappan hamnade på vift för att kolla in Brynäs-matchen ikväll. Frida och jag gonar hemma och kollar på Lets Dance:

- Åh, är det det HÄR programmet nu! Mäh, det var ju förut när jag var TRE!
- Ja, det har varit flera gånger faktiskt, både när du var tre och fyra.
- Åh, kolla på alla KLÄNNINGARNA, vad VACKRA!
- Ja, verkligen.
- Jag hejar inte på kropparna och dansningen, utan jag hejar på klänningarna och färgerna mamma! Den lila, och den gröna var sååå vacker!

En stund senare:

- Vad handlar den här dansen om, mamma?
- Menar du musiken?
- Jaa... och dansningen!
- Alltså musiken handlar om kärlek, om att den vinner över alla hinder.
- Ja, och det syns ju på klänningen också, den är ju sådär prinsessig och som på ett bröllop, så att man vet att det är om kärlek!

Ytterligare lite senare:

- Zzzzz Zzzzz...

En trött tjej slocknade lätt i soffan när jag sussade henne lite vid en av reklampauserna. Själv myser jag bredvid. Jag gillar Lets Dance. Hittills är det flera deltagare som imponerat stort tycker jag. Det är första programmet och man får vara tafflig än så länge, men för vissa märks det knappt! Heja heja.

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0