En liten vardagslucka

Idag kändes det nästan lite som fredag. 

Jag hämtade upp Frida på förskolan, vi åkte och handlade på Willys och sedan svepte vi ned på stan och köpte sushi. När vi kommit hem bänkade vi oss med käket framför hennes nya (försenade födelsedagspresent)film som kom i postlådan igår, Barbie i en sjöjungfrusaga 2. Ooooh, femårslycka!Sambon? Han hängde med en kollega på stan för käk och hockey. Fredagsfeeling, som sagt.

I morse kändes det dock inte lika mycket som fredag.

Det regnade duktigt, nämligen. Opepp. Jag och andra pollenallergiska tackar för lite regn mellan varven, så att allt det där som börjat yra runt i luften liksom landar. Renande regn är dock inte lika bra för morgontrötta mammor som ska lämna på förskolan, och har en hel knippe väskor och påsar och sig själva och en trött femåring att hålla torra på väg till jobbet... Jag bangade och baxade fram bilen istället.

Det var annat väder igår, kan man lugnt säga. Jag hade så mycket bestyr precis när vi skulle cykla iväg, att jag glömde jackan hemma. Och det gjorde inte ens något! Jag märkte det inte ens förrän jag lämnat förskolan och börjat rulla i nedförsbacken. Då är det vår.

Jag ska tänka på det i helgen, om det blir en plusgrad och snö som de säger i prognoserna. Brrrr.

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Marielle

Det får gärna vara fredag hela veckan...

2012-03-30 @ 09:13:41

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0