Det gäller att se fördelarna

Det här med att vara hemma sjuk är ju rätt seeegt. Speciellt om att-göra-listan på jobbet är längre än jordens omkrets och inte precis minskar medan man försöka viiiila och slappna aaaav för att bli frisk.

Men det är klart, om man bara accepterar läget finns ju fördelar.

Den viktigaste: man hinner krama sitt barn många fler gånger än vanligt.
Och idag kom jag på en otippad vinst: Väldigt lite viktig tvätt.

Jag hade sedan tidigare bokat tvätttid ikväll, för att ha möjlighet att kompletteringstvätta sådant jag ville packa med till helgen (när jag ska norrut på tjejhelg och träffa flera fina gymnasievänner, oh the JOY!). Ni vet; bästa brallorna, BH:n eller tunikan som man haft på jobbet måste ju med. Typ.

Men när man varit hemma sjuk? Nänänä. Då ligger inget sånt i tvättkorgen. Då är det bara gamla mysbrallor och sunkiga tröjor som gått åt. (Ja, och så sjuttiofjorton örngott och handdukar förstås...) Perfa!

/Jenny


Kommentarer
Postat av: felicia - fotokobran

vilken är din favoritglass? :D

http://fotokobran.se/2012/may/vilken-ar-eran-favoritglass.html#comment

2012-05-09 @ 20:10:38
URL: http://fotokobran.se

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0