Från den ena världen till den andra

Jag åkte hem i vettig tid från personalfesten ikväll. Körde, till och med. Ordning och reda. Det känns som om det räcker med två kvällar ute på "lokal" den här veckan, om man säger så. Och jag har varit borta så mycket hemifrån.

Just när jag lämnade festen vid 23-tiden, drog dock partajet igång på allvar. Rajrajnivån var hög och ökande, skulle man väl kunna säga. Det var en kul fest och grymt mycket folk!

Jag tycker det är så intressant att betrakta folk sådana där gånger. När den som normalt sett går runt i kostym och är seriös och viktig, plötsligt dansar sig vild och svettig till en ACDC-låt. När nån som ser ganska hemvävd ut, plötsligt hånglar loss mitt framför högsta chefen. När man inser att han från den där ena avdelningen och hon från den där andra, verkar ha fått ihop det på riktigt - eller?

Men idag hoppade jag över att se det mesta av sådant där, och åkte hem. Skönt på sitt vis! Klev ur klackeskorna, skalade av mig partystassen, tog av halsbandet och njöt av stillheten. Växlade istället över till mamma-mode; pussade de sovande, lade fram morgondagens kläder till Frida, packade simskoleväska, röjde av diskbänken och plockade lite.

När jag var på språng till festen, sa förresten söta Frida att jag var fin:
- Åh vad du är fin mamma, du ser ut som en popstjärna - till och med på kläderna! Och du är ÄNNU vackrare utan glasögon, då ser man sminket!

(Ja, om jag bara blev av med brillorna snart! Inget ont om dem, men jag är en linstjej. Optikern har ordinerat läkande ögondroppar och linsförbud till nästa vecka, sen får vi se.)

Nu är det bäst att natta, för att orka med morgondagens jalla-jalla-schema.

Imorgon är det helg. Det behövs.
Glad fredag på er!

/Jenny


Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0