Pappa-peppning

Pappan ringer hem från rasten på taxipasset för att säga godnatt till Frida:

- Hur går det pappa, får du taxijobbet? Jag tror att du får det, jag. Men annars kan du ju bara plugga till nåt annat jobb väldigt hårt!
(Pappan säger gissningsvis nåt om att han jobbar ju på taxi nu, fast bara ibland.)
- Ja, men jag menar om du får det på riktigt, HELA jobbet? Jag tror det går bra jag, så jag tror du får det! Jag tror på dig jag, pappa.

Underbara Frida! Vår bästa supporter i alla lägen. Och toppenbra på att se saker positivt. Ganska ofta brukar jag fråga henne:

- Vad är det bästa som har hänt dig idag, Frida?
- ALLT!
- Är allt bra?
- Jajamen!
- Men vad är det allra, allra bästa som hänt då?
- Att få vara med DIG, mamma.

Så kan det låta, det är inget ovanligt. Till och med igår, när övriga ingredienser var bland annat dansuppvisning, lördagsgodis och sushilunch. Gulltjej! Den här tiden med fröken kärleksspruta får vi spara i våra hjärtan, till dagar då föräldrarna inte står fullt lika högt i kurs. Fortsätter hon att vara lika härligt bestämd längre fram kommer de dagarna garanterat, haha!

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0