Reflex människor, reflex!

Det är MÖRKT ute nu, gott folk. Svart så in i bängen. Lite blött och blänkigt mellan varven också. Då och då lite halt och glidigt, även om det dyker upp nån mild dag däremellan fortfarande? Men mest - mörkt. 
 
Vad gör folk då?
 
Inget, är vad de gör. Alldeles för lite,  alla fall.
De tar INTE på sig reflexer, och de använder INTE cykellysen heller.
De bara lallar runt och syns knappt alls. Och de skrämmer LIVET ur mig.
 
Skärp er! 
 
(Förutom att irritera mig på folk som inte syns i trafiken, och ha ont i öronen (otyg!), går jag runt och håller tummarna (ja, jag håller nog fasiken andan, i stort sett) att vi ska slippa kräksjuka. Och löss. Båda går på förskolan, nämligen. Frida vaknade efter 2 timmar ikväll och ropade från övervåningen, det händer typ ALDRIG. Jag sprang upp, säker på att det var magsjukeläget från helvetet på gång. Men nejdå, hon behövde bara gå på toa! Ehhh... överspänd much?! Haha!)
 
/Jenny
 

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0