Lite Alvedon på det här så

Idag ska vi åka iväg och fira ett brudpar. Flera familjer, många barn. Mycket ljud, skulle man kunna gissa. 
 
Jag vaknar med huvudvärken from hell. Om jag brukade ha migrän (fast det brukar jag tack och lov inte), skulle jag kalla det för det. Sambon lyssnar på radio och plockar ur diskmaskinen så att tallrikarna skallrar, Frida sjunger hittepåsånger och leker med saker som låter - vanligt lördagspyssel. Det känns som om min hjärna blir mos och är på väg att rinna ut genom öronen. Jag är nästan tacksam för det regngråa utomhusljuset, för solskärpa hade varit klart obekvämt.
 
Jag pysslar med frukost och beklagar mig:
- Usch vad det här var jobbigt! Jag hoppas det går bort, annars blir det inte kul.
- Kom hit mamma, sätt dig ned och NJUUUT av maten istället! Då tänker man inte så mycket på att man har ont förstår du!
 
 Söta, kloka lilla unge med bästa inställningen. Jag imponeras ständigt.
 
(Alvedonet jag proppade i mig har för övrigt börjat verka nu. Det blir en bra dag!)
 
/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0