Ups and downs

Dagens sämsta:
Mitt dåliga tålamod och eldiga humör i samband med stressig morgonlogistik. Idag var jag ändå uppe i tid och klar när jag skulle, men Frida var desto långsammare. När jag stått ut i över en och en halv timme med hennes sirapsartade icke-lyssnande morgonfix, tjatat hjärnan av mig men hållit mig lugn och vi till sist ÄNDÅ var på väg att bli försenade, tappade jag till sist tålamodet. Vips hivade jag ut hennes ytterkläder på trappan i 190 och morrade alldeles för mycket och argt. Aj då. Bad, bad mum. Ursäkt och förklaring och minst fem minuters kramkalas innan jag lämnade, hjälpte inte riktigt mot skavet i sinnet under dagen...
 
Dagens bästa:
Sambon slutade oväntat tidigare och hann ta undan tvättberget from hell ur torkrummet, hämta Frida och styra upp käk. Jag hann jobba lite mer klart, och i stilla ro (utan femåringssällskap) gå på roligt Bollywooddansträningspass. Sen blev det ett bad med Frida, innan hon somnade inslingrad i min famn. Goooos!
 
Ny dag väntar. Jag mantrar "det ska bli en gladmorgon, det ska bli en gladmorgon". Fast... Gladmorgon? Really? Jag nöjer mig med en icke-tjafs-morgon, faktiskt.
 
/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0