En liten nattkram

Igår hade vi en ganska gnällig och gnölig eftermiddag/kväll. Den innehöll bland annat en massa plugg för sambon, simträning och en stor portion tjorvigt på-tvären-humör för Frida, inläsning inför årsmöte med bostadsrättsföreningen för mig (och även i mitt fall en del tjorvighet, ska erkännas). Segt, tröttigt och lite gnabbigt.
 
När det sedan var natta-tajm, tassade jag upp till sovrummet där mina människor låg och snusade. Jag lyfter upp Frida i famnen för att bära henne till toaletten (en vana som vi fortfarande kör med för det mesta, när hon sover i vår säng - hon kissar nästan i sömnen och sover sedan vidare hur gott som helst).
 
Frida gosar in sig i min famn, stryker sin kind mot min och säge sömndrucket:
- Mmmmm, mamma, du är den GOSIGASTE jag vet! Jag ÄLSKAR dig!
 
Åh. Där smälte all oro och all eventuell kvarliggande tristhet bort. Istället kunde jag somna med en varm, mjuk, skön känsla i magen. Tack bästa lilla härliga älskling!
 
/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0