En shoppingsvängom senare hade kvällen gått

Frida och jag drog iväg för lite våruppdatering av stövlar och regnställ efter förskolan idag. Plötsligt är det ju liksom 10 grader varm eller mer på dagarna, kletigt och smetigt på förskolegården och dags att hitta alternativ till både overall och vinterpjuck! Hej hopp, och då är såklart minst hälften av de svalare ytterkläderna lite för kortärmade och kortbenta och allmänt fel, märker man.
 
Vi svepte förbi hemma och matade i Frida en uppsättning mastigt mellis. Sedan stack vi och botaniserade på Din Sko, Barnens Hus och ICA Maxi. Jag har inte varit på stan på länge, men struntade i att det säkert finns nån ljuvlig jacka på Lindex eller superbra brallor på KappAhl typ - det var nu och här innan orken övergav mig liksom, haha! Tack och lov orkade även Frida, hon var tapper och vi hade en riktigt bra kväll på vift.
 
Jag kom hem supernöjd med ett helt gäng prylar till Frida; två par gummistövlar, ett regnställ, ett vattentätt ställ med andasfunktion, en softshelljacka, ett par regnvantar, en klänning, några fingervantar och strumpor). Enkelt och enfärgat men det duger fint (även om jag säkert kommer att förälska mig i nån liten bedårande eller rolig jacka sedan, och önska att jag sett den först...). Säkert till viss del enklare kvalitet, men under lort-våren som kommer nu är det faktiskt skönt med flera saker att byta emellan istället. (Det är en blöt grushög man hämtar från förskolan varje dag, let me tell you, men då ser man i och för sig att kidsen haft roligt så det är ju bra.) Det var kampanjpriser och "3 för 2" och annat finfint, så det blev inte särskilt dyrt heller. Yey!
 
Vi kom inte bara hem supernöjda, utan även supersent. Hoppla vad tiden springer iväg när man grottar med sig lite här och var! Poff i med käk och poff i säng med lilla fröken. 
 
Nu ska jag märka kläderna klart, sedan är det kojsningsdags.
Imorgon är det freeeedag, så välsignat skönt!
 
/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0