Vi hade i alla fall tur med vädret, eller nåt

Har ni marginaler för oväntade incidenter på mornarna?
 
Jag är gräsligt morgontrött och omvärderar ständigt vad jag VERKLIGEN behöver hinna på morgonen för att få en kvart extra i sängen. Noll utrymme för större avvikningar, som ni förstår. Härom dagen skulle vi först hinna döda en spindel (det kan ta lite tid om man är spindelrädd...) som enligt nivån på Fridas tjut minst försökt hoppa upp och hugga henne i hälen från sin plats på väggen intill trappan. Därefter hade jag den käcka äran att torka upp en massa äckelslaskkladd som rasslade ut över köksgolvet från vår kompostpåse, som blött upp sig under natten. Resultatet av både dessa inslag; liiite sen till jobbet dårå. 
 
 
Idag lyckades vi tjejer försova oss lite. Jag vaknade, stängde av alarmet (fast jag trodde att jag snoozat), och somnade sedan om intill Frida som var omöjlig att väcka och låg kvar alldeles varm och gosig nära mig. Rackarns! Upp-o-hoppa, snabbrasslade mig igenom morgonrutinerna medan jag tjatade på Frida att raska på.Självklart blev jag stressilsken på henne och hon tvärarg på mig, så det var i allt annat än harmoni vi till sist kom iväg till förskola och jobb. Dagens look bestod av frissigt hår, påsar under ögonen, foträta skor och Sveriges tjorvigaste, obekvämaste brallor med en linning som både satt åt och rullade ned. Läcker och bekväm som få, som ni hör... Sällan har det varit skönare att krypa i mysbrallorna vid hemkomst.
 
När dagen börjar sådär lite på snisken, blir lätt koncentrationen lidande. Det var i alla fall vad jag intalade mig, när jag ineffektivt nog åkte direkt från jobbet mot Fridas balett när jag var lite sent ute. Hm. Plötsligt insåg jag att jag satt i andra tankar och "radiostyrde" en smula... Ojsan. Att åka via förskolan först och faktiskt TA MED den lilla balettdansösen hade väl varit att föredra! (Blev lite jäktigt där en stund, haha!)
 
Imorgon är en annan dag. Kram på er!
 
/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0