Jag är papperstypen

Alltså jag är rätt så online i de flesta avseenden. Smartphone privat och smartphone, iPad och bärbar dator på jobbet. Jag är vän med det digitala, det kan man nog säga. Anteckningar, foton, påminnelser, tips - allt samlas online nu för tiden. Toppen.
 
Men kalendern - där är jag inte heldigital. Nix. Där ska det vara en hederlig pappers-almanacka. Som denna fina! Voila - min personliga almanacka för i år som jag beställde igår:
 
Det är by the way HOPPLÖST svårt att välja foton till fram- och baksidan, när man kan välja vad man vill! Jag provade några vackra frost-bilder, underbara höstträd och annat fint, men till sist beslutade jag mig ändå för en bild på den finaste gosunge jag vet även i år. På baksidan blev det en bild på stenar, ett foto taget rakt ned på en strand på Limön i somras.)
 
Visst, jag lägger upp en del möten i den digitala kalendern och kan HELT klart se fördelarna om jag skulle använda den fullt ut. Man har den alltid med, den är lätt (alla som sett min tegelsten till almanacka vet att det inte vore dumt...). Man kan lättare koordinera möten med kollegorna och kopiera saker smidigt utan att behöva skriva om. Påminnelser pinglar så att man inte missar något.
 
Men det är överblicken jag vill åt. Det är sååå mycket smidigare överblick i en papperskalender, den slår den digitala varianten lätt. Och det är lättare att anteckna "kringinformation" som jag ibland behöver framför allt i jobbet, t.ex. om kollegorna är upptagna eller bortresta vissa tider och dagar. Man kan stoppa in små lappar och andra"bra-att-ha-papper" i den.
 
Och inte minst: Batteriet lägger aldrig av.

------------------------------------------------------------------------
 
Personlig almanacka håller bra kvalitet och toppenservice bara så ni vet! Man kunde vela och ändra sig ända tills igår kväll och jag kommer ändå att hinna få den innan julafton. Guldstjärna! Dessutom kan man få in sina egna datum, och ens vänners födelsedagar kan man importera från Facebook om man vill.
 
Nytt för i år är att man kan skriva in en adresslista som blir färdigtryckt i kalendern, och den går även att skicka till sig själv eller en kompis! Det ska jag göra under året som kommer, så att jag får med den nästa år - mina kvällstimmar räckte inte riktigt till denna överkurs igår...
 
------------------------------------------------------------------------
/Jenny

Kommentarer
Postat av: Linda H

Jättefint!:) Kram och God Jul från oss!<3

Svar: Tack, kram och god jul tillbaka! Hoppas ni får det härligt på era tripper!
Jenny

2013-12-19 @ 08:37:54

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0