Puffig och piffig

Det går löss på förskolan. Vi har kollat löpande och klarat oss hittills. Ikväll tyckte jag dock Frida kliade sig i skallen till och från, så vi gjorde en luskamningsomgång igen. Inken tinken, skönt! Men såklart hade det ju börjat klia på mig bara av tanken, så jag kammade mig själv också. Man kan väl säga att jag är glad att åtminstone EN av oss har rätt rakt hår för tillfället... Holy moses.
 
Tack och lov hittade jag inga kryp i mitt burr heller. Men det är så torrt och frasigt, så när jag kammat klart hade typ halva kalufsen lossnat. Frida såg på min svarta tröja och utbrast bestört:
- Mamma, OJ! Du måste nog rolla dig, det ser ut som om det suttit en katt på din axel och lossat hår!
 
Men alltså, det är SÅ roligt efteråt, hahaha! Måste bjussa på en bild, igen. Jag ser ut som en fullständig vettvilling - även utan grimas. Notera skillnaden; Frida som är lika nykammad är helt o-vild minsann...
 

Sambons stilla kommentar när han kom hem från träningen och såg mig:
- Vad du ser... puffig ut!
Nähä, det säger du inte?! Haha!
 
För övrigt uppstod en del skratt vid ett samtal i anslutning till fotograferandet här:
- Mamma, ta ett kort på din trollfrisyr! Och jag vill vara med på bilden!
- Ja, men då får du ta på dig nattlinnet först.
- Varför?
- Jag lägger inte ut nån bild på dig utan kläder.
- Varför då?
- Det är en sådan där sak som är lite privat. Det kan vara nån dumming som hittar det.
- Vaddå för dumming?
- Tja, kanske nån som tycker om att titta på barn utan kläder.
- Va, vad knäppt! Vilka gör DET?!
- Det finns en del konstiga människor, som man ska passa sig för.
- Jaha. Fast de som är RIKTIGT konstiga, de tycker nog om att kolla på nakna VUXNA!
 
Hahaha!
 
(Det var länge sedan jag började prata med den här ungen om att det finns konstiga vuxna och att man inte ska följa med vem som helst och så. Det är ett måste när man har närt en översocial pratmakare vid sin barm...)
 
Natti natti!
 
/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0