Lördagsmys - det kan se så olika ut

Äntligen helg! Väääldigt efterlängtad, så här första "blåveckan" efter lyxlångledigt.
 
Jag inledde med sovmorgon. Eller hänga-i-sängen-läge i alla fall, även om det ingick en del avbrott. Skönt ändå! Sedan styrde jag upp mig och hela familjen drog iväg för att köpa en ny snöskyffel. Jag skottade ihjäl den förra igår, nämligen. Knak och knäck och sen var den inte så pigg längre. En tur till återvinningen tog vi också, äntligen blev det tillfälle att styrsla bort alla julklappskartonger och annat gammalt krafs.
 
Sambon som skulle jobba taxinatt lämnade av mig och Frida på stan, för att åka hem och vila innan avfärd. Dags för lite lördagsmys! Vi gjorde ärenden, handlade ett gäng barnkalaspresenter och köpte med sushi hem till middag. Och så fick Frida klippa sig, som en uppsnyggning inför kommande 6-årsfotografering. Härlig eftermiddag! Vi har det mysigt när vi hänger på stan, jag och Frida.
 
- Mamma, ta kort från sidan, så det roooosa syns!
 
Lite senare - efter mat, en massa prat och bus och gapskratt som gör gott i själen - bestod lördagskvällsmyset mest bara av en svettig mamma som röjde bort julen. Drivor av tomtar, barr och granpynt gjorde mig sällskap. Dessutom har jag tvättat tre maskiner - kan jag vara riktigt frisk? Haha! Jag avslutade kvällen med att klia mina skrapade gran-allergiska armar till varma mackor och Stjärnorna på slottet på SVT play.
 
Kvällen blir alltid extremlång när sambon kör taxi, för av nån anledning blir jag också uppe halva natten... Mer än vanligt, alltså. Men nu är det nattinatti!
 
/Jenny

Kommentarer
Postat av: Madde Gyllner

Underbara barn o jävla barr mitt upp i allt :P Du o jag är rätt lik varandra där...nattugglor båda två! Mys med mor o dotter tid o härligt med rosa piff o frisyr, snyggt får du hälsa din sessa :) Roligt att läsa om ert liv o er vardag, igenkännande på flera plan! Fort skriva för rätt vad det är så läser då jag ikapp mig :D

Svar: Tack snälla Madde för alla dina kommentarer! Kul att du läser - det var länge sedan jag läste ikapp hos dig nu, blev påmind att göra ett ryck. Tänkte på er igår, kram!
Jenny

2013-01-14 @ 21:52:28
URL: http://Onegrainofgyllner.blogg.se

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0