Trimning av busken

Idag har jag varit hos frisören. (Ja, vad trodde NI att rubriken syftade på egentligen?! Jag snackar rufskalufs och trädgårdsvård, inget annat.) Den enda tiden som fanns när jag bokade tid var på eftermiddagen, lite tidigare än jag borde gå från jobbet. Men hoppla hoppla, då var jag alltså tvungen att ta leeedigt en stund - tack, så gärna så! Det är vardagslyx det, att sitta och bli ompysslad i flera timmar.
 
Change in progress...
 
Färgat, klippt och klart!
 
För att detta skulle vara möjligt utan att ha en 6-åring med mig i salongen, fick vi hjälp. Jag sänder en tacksam tanke till farmorn och farfarn idag, som ställt upp och tagit hand om Frida hela dagen. Sambon har nämligen varit på jobbintervju idag!
 
Kvällen har vi ägnat åt trädgårdsplanering. Vilket himla projekt! Vi har en trädgård i total träda (med undantag för ljuvliga pioner!), som behöver lite kärlek. Fler buskar att trimma, så att säga. Och vi har inte ens tänkt oss att det ska bli fantastiskt, bara ATT det ska bli. Nåt. Ungefär där ligger vår ambitionsnivå, och likaledes vår kunskap. Men men, det är bara att göra ett försök. Förhoppningsvis kan jag hinna göra de sista inköpen imorgon efter jobbet, så att vi kan gå till handling sedan. Det är hööög tid för det.
 
/Jenny

Kommentarer
Postat av: Ulla

Snyggt!
Glöm inte att Fjärran är en fiende för nyfärgat hår.Dom säljer badmössor till oss som behöver ibland)

Svar: Tack! Ja jag vet, inte smart att färga inför sommaren med bad (kan man hoppas) och svettiga dagar med mycket duschande. Och rött rutschar dessutom ur snabbt... Har en badmössa, får köra med den kanske just vid långbad sådär! Det är ju inte så piffigt, men bra. =)
Jenny

2013-07-03 @ 08:43:36
Postat av: Lena

Du är så vacker! Både före och efter frisörbesöket. :-)

Svar: Tack snälla Lena!
Jenny

2013-07-03 @ 18:08:25
URL: http://strandljus.blogspot.se/

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0