En ledig lördag...

...för oss tjejer, men pappan kör taxi inatt. Han har dock hunnit mysa under förmiddagen på golfbanan med Frida, med golfkurs för henne och sedan en liten runda ihop. Under tiden hann jag med en slummermorgon och sedan en massa plicketiplock här hemma.
 
På eftermiddagen lät vi pappan vila ikapp, och drog ut en sväng. Vi handlade lite käk och besökte även Järvstaängarnas loppis. Frida fyndade en basketboll, dessutom fikade vi goda hembakta bullar och ljuvlig rabarbersaft på serveringen. På området har min kompis M kolonistuga, så vi hälsade även på henne och hennes hund D en sväng.
 
 
Frida och D spanar på förbipasserande. Sötnosar!
 
Senare på kvällningen vände vi på steken; nu har M (och vovven D såklart) varit hos oss och käkat middag, och jag och M har babblat om livet in på sena natten. Trivsligt!
 
Innan jag hoppar i säng var jag tvungen att gå ut och fota natt/morgonhimlen - så fint! Nu hinner jag inte mer än lägga skallen på kudden och blunda, så kommer taxisambon snart.
 
 
Natti natti!
 
/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0