Nåde den som klagar på värmen liksom

Det bästa med den här värmen, att att man knappt behöver ha några kläder på sig.
 
(No overall, no kängor, no jacka, no strumpor, no nothing. Sandaler, nåt kortärmat, trekvartsbrallor - och ut! Sååå skönt. Bäst i världen när man har kids, framför allt. Snabbt och lätt; inget klä-på-tjafsande.)
 
Det sämsta med den här värmen, är att man svettas hysteriskt trots att man knappt har några kläder på sig.
 
(Jag kan typ inte cykla, jäkta, bära, piffa, bädda eller promenera utan att svettas. Massor. Och direkt-från-gymet-looken känns liksom sådäääär fresh. Jag blir ilsken och less; mycket jag-svettas-tjafsande.)
 
"Man ska inte klaga på värmen!" säger alla. "Varför inte?" säger jag.
(Jag var typ den enda som INTE klagade i fjol. Så det så.)
 
Tjugo grader ute vid midnatt. Puh.
 
/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0