Sista rycket

Igår klädde inte Frida på sig på heeeela dagen. Hon hade en härlig skrota-hemma-dag, medan vi vuxna avlöste varandra lite. Hon tassade ute på baksidan i sitt nattlinne, badade, lekte en hel massa med Barbie och My Little Pony och lego och pysselböcker. Såå nöjd.
 
Till exempel fick vi lite trolleriuppvisning till middagen:
 
 
Frida kom dock i säng lite för sent, så hennes solskenshumör hann övergå i tårar över än det ena och än det andra. på kvällen sådär kommer många reflektioner upp.
 
Hon var bland annat ledsen över att snart inte längre få träffa sina förskolepedagoger, som hon känt så länge hon kan minnas. Det är en omställning det här med att hon ska börja skolan såklart, för oss alla. Hon funderar mycket, det märker man. Helt obegripligt att det bara är FYRA veckor kvar på förskolan. Hur gick det till?
 
Imorgon ska jag åka på personalresa två dar. Jag känner mig ruskigt splittrad, för jag vill egentligen hellre vara hemma på Fridas sista sommarfest på förskolan imorgon, och följa med och uppvakta hennes kusin som tar studenten på onsdag. Men ibland krockar saker helt enkelt, typiskt nog.Det blir nog bra ändå - båda här och där!
 
/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0