Storbarnlyx

Förutom de här rätt nya grejorna "- Jag går till lekplatsen en stund jag!" och "- Jag stannar hemma själv när ni åker till affären!", så finns ytterligare en skön bonus med att ha ett barn som plötsligt är stort och inte hittar på så mycket hyss:
 
Man får somna om. Länge.
 
Vi har en unge som sover rätt länge redan till att börja med. När hon sedan vaknar, frågar hon om hon får gå upp. Vi kan lugnt vända på oss och snarka vidare, medan barnet i fråga går ner och själv brer en macka eller käkar ett äpple, och kollar på TV, eller leker med Barbie, eller pysslar, eller ritar. Utan att klaga det minsta.
 
Sweet.
 
Nu ska jag chocka både mig och omgivningen med att följa med sambon till gymmet! Holy moly, det var inte igår - undra om mitt gymkort hamnat i träda av sig själv? Frida hakar på med en väska full med dockor och annat. Även där; storbarnslyx.
 
God söndag!
 
/Jenny
 
 

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0