Utomhuslördag

Frida har varit på tre timmars utomhus-barnkalas på landet (i Kjessmanbo) med traktor-och-vagn-åkning och studsmattehoppning och djurklappning och annat skojsigt. När hon kom hem, hängde vi en stund med några nya grannar; Frida och lilla E ritade med asfaltskritor, medan jag och hennes pappa pratade lite. Jag har gjort lite ärenden här och där under dagen, och inte minst tagit mig an den digra uppgiften att rensa en hel rabatt i vår trädgård ren från den helt obegripligt stora mängden kirskål.
 
Sambon har klippt gräs och cyklat en del, bland annat för att införskaffa hyshhysh till mors dag imorgon vad det verkade. Jag är i alla fall portförbjuden in i ett rum på övervåningen... Frida smög dock in dit för att inspektera:
 
- Mamma, de är UNDERBARA!
- Stopp, jag vill inte veta mer, om det är hemligt.
- Jag ska inte säga något mer. Bara att de är UNDERBARA!
 
Sedan såg hon fundersam ut, blev liksom klurig och sa beräknande:
 
- Förresten... När det det BARNENS dag, egentligen?
- Haha! Jag tror inte riktigt att det firas någon sådan, på det viset.
- Nähä. Det får väl vara mina namnsdagar och min födelsedag då, helt enkelt!
 
Nu ska jag ta min rabattsrensande-ömma ischias-skinka och ta mig genom duschen, innan jag snusar ned mig bredvid Frida. Hon brukar numera brukar sova i sin säng, men för ovanlighetens skull sover hon i våran inatt eftersom hennes rum är off limits inför mors dag. Ska passa på att mysa nära!
 
Natti natt!
 
/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0