Av barn får man höra sanningen

Måndag morgon. Jag står i badrummet och lägger lite concealer under ögonen. Frida står bredvid och borstar sängtrasslet ur sin kalufs.
 
- Mamma, varför målar du dit sådant där?
- Tja... Jag är oftast ganska mörk under ögonen, så jag målar dit sådant här som ska ta bort lite av det mörka.
- Kan jag få lite också?
- Nej, du behöver inte det. Barn är liksom piggögda i alla fall. Vuxna som är äldre kan se ofta tröttare ut, och då vill de se piggare ut så då fuskar vi med sådant här.
- Men... när du tar på sånt där ser du ju bara tröttare ut? Man ser ju liksom de där vecken under ögonen bättre ju. Och liksom det där puffiga, mellan ögat och kinden - det syns ju mer nu ju. Ska det vara så?
 
Eh... Man är ju fräsch som en nyponros och så, som ni hör.
 
(Reminder to self: Sova mer. Och köpa nytt smink. Eller en burka.)
 
/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0